سیم کروم نیکل
نوشته شده توسط : atashkar

سیم کروم نیکل و مزایای آن:

اگر برای نیازهای تولیدی خود به سیم مقاومت احتیاج دارید ، از انتخاب سیم کروم نیکل خوشحال می شوید. سیم کروم نیکل ، که معمولاً سیم نیکروم نامیده می شود ، یکی از قدیمی ترین آلیاژهای ضبط شده برای گرمایش مقاومت است. سیم کروم نیکل غیر مغناطیسی ، متشکل از نیکل ، آهن و کروم ، در برابر الکتریسیته بسیار مقاوم است و همچنین در برابر اکسیداسیون در دماهای بالا نیز مقاوم است و این امر را به عنوان گزینه ای ایده آل برای کاربردهایی از قبیل کوره ها به عنوان سیم پشتیبانی یا عناصر گرمایش سشوار انتخاب می کند. . این که آیا شما نیاز به استفاده از سیم کروم نیکل به عنوان Bridgewire ، سیم پشتیبانی یا به عنوان یک عنصر گرمایش دارید ، سیم کروم نیکل پاسخگو و کارآمد خواهد بود.

آلیاژهای نیکل کروم (NiCr) موادی با مقاومت بالا هستند که معمولاً در کاربردهایی با حداکثر دمای کار تا 1.250 درجه سانتیگراد (2280 درجه فارنهایت) مورد استفاده قرار می گیرند.

این آلیاژها به دلیل استحکام مکانیکی بالاتر در دماها در مقایسه با آلیاژهای آهن کروم آلومینیوم (FeCrAl) و همچنین مقاومت بالاتر آنها شناخته شده اند. سیم کروم نیکل نیز در مقایسه با آلیاژهای آلومینیوم آهن کروم پس از دوره طولانی در دما ، انعطاف پذیرتر هستند. اکسید کروم تیره (Cr2O3) در دماهای بالا تشکیل می شود که مستعد پوسته پوسته شدن ، یا پوسته پوسته شدن است و بسته به کاربرد ، باعث آلودگی بالقوه می شود. این اکسید از خاصیت عایق الکتریکی مانند آلومینیوم اکسید (Al2O3) آلیاژهای آلومینیوم آهن کروم برخوردار نیست. سیم کروم نیکل مقاومت به خوردگی خوبی دارند به استثنای محیط هایی که گوگرد وجود دارد.

 

 

سیم کروم نیکل از یک آلیاژ غیر مغناطیسی تشکیل شده است که در درجه اول از نیکل ، کروم و آهن تشکیل شده است. سیم کروم نیکل با مقاومت بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون خوب مشخص می شود. سیم کروم نیکل همچنین از قابلیت انعطاف پذیری خوبی پس از استفاده و قابلیت جوشکاری عالی برخوردار است.

سیم کروم نیکل یک جریان الکتریکی را حمل می کند یا دستگاه الکتریکی را پایه گذاری می کند. مقدار جریانی که یک سیم کروم نیکل قادر به حمل آن است متناسب با اندازه آن (سنج) است ، و سیم کروم نیکل به طور کلی با  روکش پوشیده شده است تا از عایق و محافظت از آن در برابر رطوبت ، مواد شیمیایی ، گرما و سایش استفاده شود. مس ماده اولیه سیم الکتریکی است ، اما بعضی اوقات از آلیاژها برای افزایش استحکام یا مقاومت آن در برابر مواد شیمیایی و محیط استفاده می شود. بسته به نوع استفاده از سیم کروم نیکل ، می توان از یک رشته یا بسیاری از رشته های کوچکتر تشکیل داد و به طور معمول برای بهبود شکل پذیری آن می شود. سیم کروم نیکل معمولاً در کاربردهای صنعتی ، الکترونیکی و اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد.

درصد نیکل موجود در سیم کروم نیکل تقریبا 60٪ نیکل دارد.

برنامه های کاربردی سیم کروم نیکل شامل عناصر گرمایش سشوار ، سیلر و گرما و پشتیبانی سرامیکی در کوره است.

 

 





:: برچسب‌ها: سیم کروم نیکل ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: